tisdag 10 april 2012

Hipp hipp HURRA för våran Sebastian idag!

Exakt nu för tre år sedan ploppade han ut. Mitt livs största mirakel, 3030 g och 48 cm lång. S e b a s t i a n.

Namnet Sebastian var bestämt sedan långt innan, flera år faktiskt. Och vilken tur vi hade att han faktiskt var en Sebastian och inte något annat. Det kändes som den mest naturliga saken i världen att kalla honom det.

Förlossningen var både det häftigaste och det jobbigaste jag varit med om. Och jag kunde verkligen inte förstå de kvinnor som sa att det kunde tänka sig att göra om det - på stört! Men han var så perfekt, och han var min, att jag trots all trötthet, träningsvärk och förstörda muskler visste att det var värt allt.

Hans första födelsedag firades med tjocka släkten med den obligatoriska tårtan och pannkakstårta. Det känns väldigt länge sedan nu, men jag kommer ihåg hur misstänksam han var mot sina paket på morgonen. Öhm, så var det inte senare under dagen. Även om jag har för mig att jag och Samuel fick öppna de flesta - pappret och snöret var ju roligast.

På hans andra födelsedag blåste det som bara den. Måste varit därför jag inte skrev ett endaste inlägg om själva dagen. Dumt gjort av mig! Men den gick i samma anda som den första - släkt och vänner som grattade, många paket och skratt.

Nu på hans tredje (!) födelsedag. T R E D J E ! ! ! Har vi planerat in hel dag med bara gottigheter, såklart har Sebastian fått bestämma helt själv vad han vill göra dagen till ära. Så idag ska vi;

- Bada i simhallen
- Äta på McDonald's
- Åka traktor

Jag tror att vi kommer få en riktigt, riktigt fin dag hela familjen!

(Blogger dummar sig så jag får inte till några bilder, gör ett bildkollage med åren som gått så ni får se hur min lilla, lilla bebis vuxit och blivit en riktigt stor busunge! )

Inga kommentarer: