tisdag 24 april 2012

Ja, jag vet att jag gnäller mycket men jag ÄR trött

Men nu orkar jag inte så mycket mer. Eller ja, det gör man väl alltid. Men det är ordentligt på min bristningsgräns nu vad gäller nattsömn.

Straxt innan den senaste förkylningen börade Hampus att sova lite längre om nätterna. Sisådär en tre-fyra timmr i sträck. Himmel så skönt det var!! Men nu efter att förkylningen ebbats ut och vi alla börjar bli piggare så slår han till med tätare intervaller än innan. Max två timmar mellan uppvakningarna.

Desutom är han inte riktigt lika lätt att söva om på natten just nu. Nånting spökar för honom - tänder, utvecklingssprång, kräver mer mat - nåt är det och vi har inte lyckats luska ut vad än. För inget stämmer helt o fullt.

Nu ska vi i alla fall börja med välling också, förutom gröten. En liten sorgedag för mig eftersom jag verkligen vill amma, men nu orkar jag inte vara vaken så om nätterna längre. Nu har vi hållt på ett halvår snart med det och som för istort sett alla andra i slutet av en graviditet sover man pissdåligt. Det känns som att jag har gjort mitt med ständiga nattvak nu. På ett tag.

Håll tummar, tår och tänder för bövelen för att han ska däcka proppmätt om kvällarna nu och sova betydligt längre om nätterna.

Inga kommentarer: