tisdag 21 augusti 2012

Om det bara hade varit att vifta lite på tuttarna, tror du inte att den sortens problem redan vore lösta då?

 Läste för ett tag sedan en kommentar om varför kvinnor har det så mycket bättre: Ni har ju rätten på er sida när ni vill ligga. Ni behöver bara vifta med tuttarna så får ni som ni vill, vad gnäller ni om?

För det första: När en kvinna anmäler en våldtäkt ifrågasätts med en gång hela hennes sexliv. Hur många partner hon haft tidigare, hur full hon var, vilka kläder hon hade på sig, sa hon verkligen nej o r d e n t l i g t ?

För det andra: Om det bara hade varit att vifta lite på tuttarna, skulle inte att olika sorters problem redan vore lösta då? Lika lön o sånt.

Skärpning! Så länge som vi uppfostrar flickor till att de inte har rätt till sin egen kropp och desutom måste göra allt i sin makt för att göra den behaglig för männen att titta på, enligt rådande normer, kommer det kvinnliga att ses ner på. Och varför uppfostra pojkar med att de i grund och botten är dumma i huvudet, att de enbart får tänka med kuken och desutom har rätt till det (pojkstreck) och aldrig behöver stå för vad de gjort.

Jag är glad att jag har två pojkar samtidigt som jag skäms över min glädje. För samtidigt som jag lär mina barn att de är egna individer med rätt till sina egna kroppar och känslor vet jag att samhället automatiskt kommer att ge dem snålskjuts på bekostnad av flickor.

Hade Sebastian varit flicka hade han/skulle ha komma att tystas ner i klassrummet/på förskolan. Nu får jag höra men det är ju så pojkar är. Nej, det är inte så POJKAR är - BARN är livliga. Vissa mer än andra. På samma sätt som vissa barn älskar spagetti och andra pizza.

Inga kommentarer: